Asansör Yapım İşi

Üniversitemiz Mehmet Balcı yerleşkesinde kullanılmak üzere 2 adet insan ve yük taşınması için asansör yaptıracaktır. Asansörlerin özellikleri ve teknik şartnamesi ektedir. Teklif vermek için son tarih  30/04/2018'dir.

Ekipman ismi 2’Lİ DUBLEKS KUYU

Ana veriler 2 adet x İnsan ve yük taşınması için elektrikli asansör

Taşıma gücü 630 kg or 8 persons

Seyir hızı 1,00 m/s

Seyir mesafesi 36,00 m

Durak Asansör, 10 durak olup ana giriş tarafında10 yükleme noktası bulunmaktadır.

Uygun olduğu standartlar 1, EN81-70 (Europe)

Kuyu Kuyu ölçüleri 1530 mm genişlik x 2500 mm derinlik Tolerans:+/- 25 mm

Kuyu dibi derinliği 1250 mm

Kuyu üstü yükseklik 4000 mm Kancalar hariç

Kuyu Malzemesi Beton

 

ASANSÖR TEKNİK ŞARTNAMESİ

1.1      KABİN :                             

1.1.1   KABİN                              : Kuvvetli demir çerçeve içersinde DKP sactan

                                                   EN 81-20' ye  uygun olarak yapılmış olacak.

1.1.2   DUVARLAR                        : Nokta desen satine paslanmaz çelik

1.1.3   ÖN DUVARLAR                  : Nokta desen satine paslanmaz çelik  

1.1.4   TABAN                              : Granit kaplı                                                         

1.1.5   AYDINLATMA                     : Kabin içi aydınlatma kabin tavanını 

                                                  kapsıyacak şekilde parlak paslanmaz çelik 

                                                  asma tavan üzerinde LED lambalar

1.1.6   AYNA                               : EN81-70 standartına uygun 

                                                 şekilde olacaktır.

1.1.7   HAVALANDIRMA               : EN 81-20’ye uygun cebri veya tabii  

                                                 havalandırma  sistemi olacaktır.

1.1.8   KABİN AGIRLIĞI KONTROLÜ: Elektronik lineer yük ölçüm sistemi ile ölçülecektir. Elektronik sensör kabinin o andaki yükünü çok hassas olarak ölçecek ve kabinin tam ve aşırı yükte olup olmadığı  bilgisini sisteme bildirecektir. Bu   amaçla mekanik kontaklar kullanılmıyacaktır. Yapılan ölçü neticesinde; Kabin daha evvel tespit edilmiş olan değerden fazla yüklenince hareket etmeyecektir. Kabin yükünün belli değeri geçtiği kabin buton yerinde bulunan bir lamba vasıtasıyla optik ve akustik olarak gösterecektir. Elektronik yük ölçme sistemi Mikroprosessör   kontrollü olacaktır.  Asansörün kumanda merkezi,yük ölçme sistemi vasıtasıyla   Kabinde kaç kişi olduğu bilecek, asansörün dış kumandalara  Dağıtımını buna göre yönlendirecektir.

1.1.9    KABİN ÜSTÜ REVİZYON  PANOSU: Kabin üzerine yerleştirilecek bir kumanda panosu ile dış ve iç kumanda kesilecek, kabin her iki yönde üzerindeki düğmelerle düşük hızla hareket ettirilebilecektir. Pano üzerindeki güvenlik hatlı  220 V priz bulunacaktır. Ayrıca pano içersinde  imdat zilini çalıştıran ve şebeke gerilimi kesildiğinde kabin aydınlatmasını sağlayan  ni-cd pil grubu bulunacaktır.

1.1.10 HASSAS KAT  AYARI        : Kabin kat hizasında + - 5 mm hassasiyetle duracaktır.

1.1.11 OTOMATİK DURDURMA TERTİBATI: Kabin en alt durağı tehlikeli bir mesafede geçmesi halinde, kabini  durduracak otomatik bir durdurma tertibatı bulunacaktır.

 

1.2      KABİN KAPILARI :

1.2.1   KAPI YÜKSEKLİĞİ            : Kapı yükseklikleri minimum 2100mm olacaktır.

1.2.2   KAPI TİPİ                              : Tam otomatik  Frekans Kontrollü

1.2.3   KAPI MALZEMESİ              : Satine paslanmaz çelik

1.2.4   KAPI EMNİYET SİSTEMİ  : Tam boy ışın perdeli, EN 81-20’ e uygun güvenlik sistemi kullanılacaktır. Bu sistem; Kat ve kabin kapısı arasında dikey bir görülmez ışık perdesi  oluşturulacaktır. Kap

1.3      KAT KAPILARI :

1.3.1   KAPI YÜKSEKLİĞİ             : Kapı yükseklikleri minimum 2100mm olacaktır.

1.3.3   KAT KAPI TİPİ                    : Tam otomatik kabin kapısı ile senkronize çalışacak kapılar , kapama hızı yavaşlama hızları ayarlanabilir şekilde olacak ve kapı sıkıştırma emniyeti bulunacaktır.

1.3.4   KAPI MALZEMESİ             : Satine paslanmaz çelik

1.3.5   YANGIN DAYANIM            : Kapılar 120 dakika yangına dayanıklı olacktır.

 

1.4   TAHRİK SİSTEMİ/MAKİNA:  Makine dişlisiz sabit manyetik alanlı elektrik motoru ile olacaktır. Motor teklif veren firmanın kendi üretimi olacaktır.

1.4.1   MAKİNA YERİ                     : Kuyu dahilinde olacaktır (makina dairesiz). Motor kuyu içerisinde duvara değil raylara sabitlenecektir ve statik yükü binanın temeline bindirecektir.

1.4.2   MOTOR GÜCÜ                   : Mukavemet hesabına göre                                                                               

1.4.3   DEVİR SAYISI                   : Mukavemet hesabına göre

1.4.4   SOĞUTMA TİPİ                  : Motor gövdesine akuple fan ile cebri olarak.

1.4.5   KALKIŞ ADEDİ                  :240  Demoraj/Saat

1.4.6   İŞLETME GERİLİMİ            : 3 Faz - 400 V AC + - %10, 50 Hz.

            REDİKSÜYON ORANI       : Sistem redüktörsüz olup, direkt motordan

                                                   tahrik şeklinde çalışacak                           

1.4.7   ASKI TİPİ                         : 2:1 askı tipi

1.4.8   HALAT ADEDİ ÇAPI           : Mukavemet hesabına göre   

1.4.9   TAHRİK KASNAGI ÇAPI    : Projesine göre

1.4.10: Motor grubu  ACVF (Alternatif akım, değişken  frekanslı) sistem olup firmaya ait ve ithal  olacaktır.

1.4.11: Tahrik makinası titreşim ve sese karşı binadan izole edilmiş olacaktır.

1.4.12 MAKİNA YATAKLARI         : Projeye göre.

1.4.13 TAHRİK SİSTEMİ ÖZELLİKLERİ : Sistem Frekans  konvertörüne sahip olmalı, motor gerilimi ve frekans bu sistem sayesinde değiştirilebilir   olmalıdır. Sistemde üçfazlı şebeke gerilimi önce doğrultularak DC gerilime çevrilmeli sonra özel güç trassitörleriyle frekansı ve gerilimi ayarlanabilir. 3 fazlı çıkış edilmelidir. Sistemde digital tip çift tako (devir ve mutlak değerli yol takosu) kullanılarak motorun her devrinde nominal tork elde edilmelidir. Motorun demarj akımı nominal akımının 1,5 katını geçmemelidir. Sistem güç faktörü 0,98’ den aşağı olmamalı, dolayısıyla Şebekeden reaktif güç çekmemelidir. Motor hareket yönü değişimi ele elektronik olarak gerçekleşmeli, Bu iş için kontaktör kullanılmamalıdır. Sistemde faz kontrol rölesi olmalıdır. Duruş için kata direkt yaklaşım metodu kullanılmalıdır. Düşük demaraj akımı sayesinde besleme hattını ve şebekeyi zorlamamalıdır. Asansörün hızı, ivmelenmeleri, jerkleri parametler vasıtasıyla ayarlanabilmelidir. Sistem son derece konforlu ve sessiz çalışmalıdır. Kabin altında yük kompanzasyonunu sağlamak için kauçuklu ve sessiz çalışan whisperflex tipte denge elemanı bulunmalıdır.

1.5      RAYLAR:

1.5.1   KABİN VE KARŞI AĞIRLIK RAYLARI : Komple ithal olacaktır.                                    1.5.2   KARŞI AGIRLIK  Komple ithal pik döküm olacaktır

1.5.3   AĞIRLIĞI: Kabin kuyu ortasında ve yarı yükte iken  dengeyi sağlayacak oranda olacaktır.

1.5.4   MALZEME : Çerçeve içinde dökme demir bloklardan  meydana gelmiş olacaktır.

 

1.6      HALATLAR:

1.10.1 MALZEME:   Komple ithal olacaktır. Sistemde çelik halatlar kullanılacaktır. Çelik halatlar EN 81-20’ye uygun sayı ve ölçüde özel olarak asansör için imal edilmiş SEAL tipi halat olacaktır.                                   

1.7      KAYMA PAPUÇLARI:      

1.7.1     Kabin ve karşı ağırlık kayma papuçları ile techiz edilmiş olacaktır.Bunlar kabin ve karşı ağırlık çerçevesinde,üstüne ve altına monte edilecektir.Kabin dengesi tam olarak temin edilecek ve papuçlara farklı yükler gelmeyecektir. Kaymalı papuçlar kendi kendini yağlar tipte olacaktır.

1.8      ASANSÖR ÇALIŞMA VE KUMANDA ŞEKLİ:

1.8.1   İŞLETME : Kabinde asansörcü bulunmayacağı esasına göre düzenlenecektir.

1.8.2   KUMANDA SİSTEMİ : Modüler bir yapıya sahip microprosesör işletim sistemli kumanda tablosu kullanılmalıdır. Kumanda panosu teklif veren firmanın kendi üretimi olmalıdır.  Hareket kontrolü Motor kontrolü, kabin kontrolü , yük Kontrolü v.s modüller arasındaki haberleşme seri tip olmalıdır. Bütün kablolar ve bağlantılar fabrikasyon üretim olup  fişli sistem olmalıdır. Bilgisayarlı elektronik sistem sahip olduğu suni zeka sayesinde yolcu trafiğini optimum şekilde eritmelidir. Sistemin teşhis ve kontrolü bir lap-top bilgisayar vasıtayla yapılabilmelidir. Sistemde trafik cost özelliği olmalı, kabin içindeki yolcu sayısı Dikkate alınmalı ve dış kumandalara  buna göre cevap verilmeldir. Sistemde Up-peak  ve down-peak trafik özellikleri bulunmalıdır. Asansör yoğun trafiği otomatik olarak çözebilmeli ve hareketlerini Buna göre ayarlayabilmelidir.            Asansör normal çalışması esnasında kabin içindeki insan sayısından en çok bir fazla kabin kumandası verilmesine müsaade etmelidir.Daha fazla kumanda verildiğinde sırasıyla ilk verilen kumandalar silinmelidir. Sistemde Final Timer bulunmalıdır. Asansör kapısının gerektiğinden fazla meşgul edilmesi durumunda kapı yavaş hızlı, tam boy ışın perdesini iptal ederek ve düdük sesiyle ikaz ederek kapanmalı ve kumandalara cevap vermeye devam etmelidir. Kapı açılma kapanma süresinin elektronik olarak değiştirilebilme imkanı olmalıdır. Aynı kuyuda bulunan asansörler grup çalışacaktır.

1.9      BUTONYER :

1.9.1: Kabin butonyerleri mikro kontaklı olacak, kabinin yan tarafına ve kapıya yakın bir yere  monte edilecektir.

1.9.2: Butonlar EN 81-70 engelli standartlarına uygun ve kör alfabeli ya da kabartmalı olacaktır. Dokunmatik buton kullanılmayacaktır.

1.9.3: Silinmez şekilde katların isimleri yazılmış  düğme takımı bulunacaktır. Bu düğmelere basıldığında kayıt edilen katı göstermek üzere, düğme üzerindeki  ışık yanacaktır. Işıklar LED aydınlatmalı olacaktır.

1.9.4: Rezervasyon kumandası bulunacaktır.

1.9.5: Alarm düğmesine basıldığında, yeri kontrollükce tayin edilecek alarm zili çalacaktır. Düğme fosforlu ve karanlık ortamda görülebilir olacaktır.

1.9.6: Kabin kapasitesinin üstünde yüklendiğini (aşırı yük) ışık ve sesle haber veren sinyal elemanı butonyerin üst  kısmında bulunacaktır.

1.9.7: Kapı açma ve kapama düğmesi bulunacaktır.

 

1.10       KAT GÖSTERGELERİ :

1.10.1  : Her katta  asansör kabininin hangi katta olduğunu  ve seyir yönünü gösteren LED gösterge olacaktır. Tüm göstergeler EN81-70’ e uygun olarak kapı üstlerine montajı yapılacaktır.

1.11      KAT BUTONYERLERİ :

1.11.1   : En alt ve en üst katta tek çağırma düğmeli ve oklu, ara katlarda ise çift çağırma düğmeli ve oklu butonyer  bulunacaktır. Bu oklar kabinin durduğu zaman devam edeceği  yönü ışıklı olarak gösterecektir. Tüm butonyerler EN81-70’ e uygun olacak.

1.11.1  : Bütün işaret ve işletme elemanlarının genel düzenlemesini ve teknik özelliklerini gösteren plan ve resimler  tastik için idareye verilecektir.

1.12   HIZ REGÜLATÖRÜ :

1.12.1   : Merkez kaç kuvvet teorisine göre imal edilecektir. Hız regülatörü anma hızının % 115 eşit bir hızla erişilmesinden önce devreye girmemelidir. Regülatörün  dönme hızı normal çalışmadaki hızının 1.3 misline Çıktığı zaman  sistem kilitlenecek ve dönmeyecektir. Bu kilitlenme Mekanik bir şekilde gerçekleşecek olup, kilidin açılıp normal hale Getirilmesi ancak elle yapılacak bir müdahale ile mümkün olacaktır. Bu kilitlenme esnasında asansörün akımını kesecek bir kontak bulunacaktır. TSE ‘nin istediği regülatör ve güvenlik sistemi testlerin yapılabilmesi amacıyla mekanik veya elektrikli test sistemine haiz olacaktır. Kullanılacak regülatörler CE’ li olmalıdır.

1.13   GÜVENLİK SİSTEMİ:

1.13.1   : Güvenlik sistemi kaymalı (Progressive) tip olacaktır. CE’ li olacak.

1.13.2   : Tüm asansörlerde yangın opsiyon sistemi bulunacaktır.

1.13.3   : Tüm asansörlerde deprem opsiyon sistemi bulunacaktır

1.14   MANUEL ÇALIŞTIRMA:

1.14.1    :  Asansör son katta bulunan kumanda panosundaki elle kata getirme tertibatı sayesinde mekanik freni kolayca açılabilecek ve kata gelip gelmediği kumanda panosu üzerindeki led ışıkları ile izlenerek (Şebeke gerilimi kesik olması durumda dahi) el ile kata kolaylıkla getirilebilecektir.

1.15    GENEL:       

1.15.1 : Asansörde kullanılacak makina - motor, kumanda tabloları, otomatik kapılar, buton ve gösterge cihazları, kademesiz hız ayar üniteleri, yük tartı sistemleri, kuyu içi bilgi üniteleri ithal malı olup teklif veren asansör firmasının kendi imalatı olacaktır.

1.16    GARANTİ:

Yüklenici asansör firması bu fiyat tarifi hükümlerine  göre tesis edeceği cihazların malzeme ve işçiliğinin her bakımdan birinci sınıf olduğunu ve techizatın azami işletme şartlarına cevap verecek kalitede hesap ve imal edildiklerine, yanlış kullanmadan kaynaklanan arızalar hariç geçici kabulden itibaren 36 ay müddetle firma onarım garantisi verecek. Yüklenici asansör firması her türlü asansör yedek parçasını deposunda bulunduracaktır. Asansörü yapacak olan firma imalat, montaj ve bakım Hizmetlerini kapsıyacak şekilde ISO 9001 standartına haiz olmalıdır. Teklif veren firmanın ISO9001-2000, TSEK, TSE belgeleri, İmalatçı olma şartı, CE yeterlilik belgesi ve Bakım Hizmet Yeterlilik Belgesi olmalıdır. Yüklenici firma, asansörlerin yedek parçalarını 10 yıl süre ile bedeli mukabilinde temin etmeyi garanti edecektir.

 

16 Nisan 2018